BNR logo
  • Nieuws
  • Radio
    • Programmagids
    • AEX Factor
    • Baanbrekende Businessmodellen
    • Beleggerspanel
    • Beter
    • BNR Auto-Update
    • BNR Europa
    • BNR Mobility
    • BNR Sport
    • BNR's Big Five
    • Boardroompanel
    • Boekestijn en De Wijk
    • BREEKT
    • Column Ben van der Burg
    • Column Bernard Hammelburg
    • Column Jaap Jansen
    • Column Marianne Zwagerman
    • Column Paul Laseur
    • Crypto Update
    • Cryptocast
    • De Nationale Autoshow
    • De Nieuwe Wereld
    • De Ochtendspits
    • De Top van Nederland
    • De Wereld
    • Digitaal
    • Duurzaam
    • Economenpanel
    • Eyeopeners
    • Kees de Kort
    • Koplopers
    • Lobbypanel
    • Ondernemerspanel
    • Postma in Amerika
    • Spitsbrekers
    • Tech Update
    • The Daily Move
    • The Friday Move
    • Toon van de Week
    • Vastgoed Gezocht
    • Wereldveroveraars
    • Werkverkenners
    • Wetenschap Vandaag
    • Zakendoen
  • Gemist
    • Alle podcasts
    • All in the Game
    • Amerika Podcast
    • BNR Perestrojkast
    • China Podcast
    • Column Corné van Zeijl
    • Crypto Cowboys
    • Cryptocast
    • De Ben Tiggelaar Podcast
    • Dé Klantenpodcast
    • De Legende van Satoshi Nakamoto
    • De Nieuwsdag
    • De Ondernemerskamer
    • De Technoloog
    • Een Jaar Burgemeester
    • Europa Update
    • Factcheck Europa
    • Het Bromvliegeffect
    • Het Nieuwe Geld
    • Honger
    • IJzige Tongen
    • Italië Podcast
    • Ochtendnieuws
    • Petrolheads
    • Podcast Top 40
    • De Strateeg
    • Space Cowboys
    • Spitsbrekers
    • The Road to Zandvoort
    • Ukrayina
    • Voeding van morgen
    • Vraag het Gommers
    • Werkprofessor
    • Zakendoen De Veranderaars
  • Partners
Beurs

ING: onbekend wanneer storing is opgelost

  • Pieter van den Akker
woensdag 3 april 2013, 19:11 Update: woensdag 3 april 2013, 23:32
ING-woordvoerder Jeroen Baardemans: "Het heeft echt te maken met een verkeerde zichtbaarheid."

De storing bij ING is opgelost. Dat zegt een woordvoerder van de bank. Volgens hem zijn de problemen met af- en bijschrijvingen opgelost en zijn deze weer volledig zichtbaar. Ook het saldo wordt weer correct weergegeven.

De storing heeft bij klanten van de bank woensdag voor veel onrust gezorgd. De ING-woordvoerder benadrukt dat de bank klanten excuses aanbiedt. "Iedereen heeft recht op gemakkelijk en foutloos bankieren.'' Hij zegt dat de bank nu 'in detail gaat uitzoeken hoe dit heeft kunnen ontstaan, om dit in de toekomst te kunnen voorkomen'.

'Verkeerde zichtbaarheid'
ING-woordvoerder Jeroen Baardemans noemde de situatie eerder op de avond op BNR 'heel erg vervelend'. "Het heeft echt te maken met een verkeerde zichtbaarheid." Maar er waren ook klanten van de ING die niet kunnen pinnen. Baardemans daarop: "Dat is mogelijk nóg vervelender. Daar kan ik alleen maar onze oprechte excuses voor aanbieden."

Volgens de woordvoerder is er 'absoluut geen sprake van een hackaanval'. "We hebben te maken gehad met een storing die vannacht heeft plaatsgevonden. Met onze collega's van IT hebben we daar uiteraard uitvoerig onderzoek naar gedaan. Zij hebben gezien dat er sprake was van een storing, die helaas vervelend gevolgen heeft gehad."

'Dramatische gevolgen'
Volgens Detailhandel Nederland kan de storing in het betalingsverkeer 'dramatische' gevolgen hebben voor winkeliers. De organisatie doet een beroep op de bankensector meer moeite te doen een betrouwbaar betalingssysteem te handhaven.

Detailhandel Nederland kreeg woensdag diverse meldingen over klanten in winkels die hun boodschappen niet konden afrekenen omdat ze, door een fout van ING, rood stonden op hun rekening. "Dat veroorzaakte opstoppingen bij de kassa's en zorgde voor teleurgestelde klanten. Bovendien kan het dramatisch uitpakken voor winkeliers. Er gaat dagelijks in de detailhandel ongeveer 250 miljoen euro om. Als hierdoor ook maar 1 procent minder omzet wordt gedraaid, heb je het al over enorme bedragen.''

Oproep aan banken
De organisatie doet een oproep aan de banken om voor de betrouwbaarheid van hun betalingssystemen in te staan. "Als klant en winkelier moet je zonder meer op die systemen kunnen vertrouwen. We hopen dan ook dat banken deze storing serieus nemen en ervoor zorgen dat niet meer gebeurt. Ze zouden betere back-upsystemen moeten hebben en, als er toch storingen zijn, beter moeten communiceren.''

Volgens verschillende ING-klanten is de storing nog níet helemaal opgelost. Zij wijzen erop dat hun saldo nog niet is gecorrigeerd of dat ze nog steeds niet kunnen inloggen met Mobiel Bankieren.

EconomieINGsaldoStoring
Deel dit artikel:

Aanbevolen podcasts

'Kabinet laat minimumloon eerder stijgen; AOW ook verhoogd'

Ondanks oorlog groeit Russische economie

Knot: ECB moet rente in juli verhogen naar kwart procent

Volg de discussie via Facebook of Twitter

Doe mee aan de discussie op onze Facebookpagina of via Twitter (#bnr).
BNR Facebook BNR Twitter
live-studio-image

Populairste podcasts

Oekraïne-update woensdag, dag 84

#63: RePowerEU: 300 miljard euro om voor 2030 van het Russische gas af te komen

Maarten van Beek (ING) over hoe je je personeel meekrijgt in je transformatie

'Gehaktdag' maakt zijn naam weer waar

Saudi-Arabië koopt zich voor miljarden in bij Nintendo

  • BNR Nieuwsradio

  • Contact
  • Frequenties
  • Files en flitsers
  • BNR Nieuwsbrief
  • Podcasts
  • RSS feed
  • Disclaimer
  • Zakelijke info

  • Dutch Podcast Awards
  • Adverteren
  • Podcast laten maken
  • Vacature plaatsen op BNR
  • Werken bij BNR
  • Stages
  • FD Mediagroep

  • Company.info
  • Energeia
  • ESB
  • FD
  • FD Mediagroep
  • Investment Officer
  • Listn
  • PensioenPro
  • Download de app

  • Privacy
  • Copyright
  • Cookies
  • Voorwaarden