Beurs26 mrt '13 06:22Aangepast op 26 mrt '13 15:15

FD: Ich bin ein Berliner

Auteur: BNR Webredactie

Het FD is voortaan lang en slank. De krant is overgegaan op Berliner-formaat en ook de inhoud van de krant is vernieuwd. De FD Mediagroep wil zo krant en e-paper relevant houden.

Krant en e-paper krijgen van maandag tot en met zaterdag drie herkenbare lagen: bijblijven, doorgronden en vooruitblikken. De beste manier om dat te presenteren is Berliner, in de vertrouwde zalmroze kleur. Een compacter formaat was al langer een wens van de lezer. Ook de zaterdagkrant, die weer FD heet, is vernieuwd en verrijkt met de nieuwe katernen Uitzicht en Personal Finance. En elke zaterdag ontvangt de lezer ook weer het eveneens vernieuwde magazine FD Persoonlijk.

Voorsprong
Jan Bonjer, hoofdredacteur van het FD: "Met het FD beginnen professionals hun dag met een voorsprong, zakelijk en privé. Daarom is onze nieuwe pay-off: de oorsprong van de voorsprong. Die professionals zullen we, naast meer verdieping en nadrukkelijker vooruit kijken, namelijk nog meer voorsprong bieden door duidelijk inzicht te geven in wat nieuwsontwikkelingen voor hem of haar bedrijfsmatig en persoonlijk kunnen betekenen: nieuws waarmee je iets kunt, of zelfs moet."