Beurs8 okt '13 17:17

Albert Heijn komt met gepersonaliseerde bonuskaart

Auteur: BNR Webredactie

De nieuwe bonuskaart van Albert Heijn gaat meer persoonlijke gegevens verzamelen. Hiermee wil de supermarktketen klanten voortaan persoonlijke aanbiedingen doen.

Met de nieuwe bonuskaart die over twee weken in gebruik wordt genomen, kan de supermarktketen precies bijhouden wat voor producten klanten kopen en hoeveel. "Het is maar de vraag of je dat wilt", zegt it-journalist Brenno de Winter tegen BNR.

"Je geeft als klant toestemming om heel nauwgezette profielen te laten maken. Dat geeft zo'n bedrijf allerlei mogelijkheden." Een van die mogelijkheden is volgens De Winter dat de supermarktketen die informatie in de toekomst zou kunnen doorverkopen aan andere bedrijven.

Kritiek Consumentenbond
Twee weken geleden kreeg Albert Heijn nog flinke kritiek van de Consumentenbond over de privacygevoeligheid van de oude bonuskaart. Door iemands kaartnummer in te voeren, bleek het eenvoudig te achterhalen wat voor producten de betreffende klant had gekocht.

De oude bonuskaart komt vanaf begin 2014 te vervallen.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen