Beurs6 apr '12 11:25

Betel plijsvechtels dan dule ploducten

Auteur: Pieter van den Akker

China is een slechte afzetmarkt voor ondernemers met een kwalitatief goed product. Dat komt doordat Chinezen een lage prijs veel belangrijker vinden dan kwaliteit.

Dat zei internetondernemer Marc van der Chijs vrijdag op BNR. "De Chinese markt richt zich vooral op lage prijzen", zei hij in BNR Paul van Liempt. "Wij willen goede kwaliteit bieden voor een redelijke prijs. De Chinese markt wil lage kwaliteit voor een lage prijs. Het gaat veel om zo weinig mogelijk geld uitgeven."

Miljoenen
Van der Chijs is een van meest succesvolle ondernemers in China. Hij stond aan de basis van de Chinese versie van YouTube, maar dat is niet de enige onderneming die hij in het Aziatische land is gestart. Nu is hij, naast ondernemer, ook actief als investeerder in internet- en technologiebedrijven. Zijn ondernemersavonturen in het oosten hebben hem inmiddels miljoenen opgeleverd.

Luister hier naar een deel van het interview met Marc van der Chijs.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen