Het is een kwestie van doorzetten, vertelt directeur Michiel Alting von Geusau aan Paul van Liempt.
Logistiek
Het grootste gedeelte van het bedrijf is gericht op de logistiek. Dagelijks gaan
vanuit Waalwijk meer dan 100.000 items weg. Het bedrijf krijgt de hele dag
orders binnen en levert de volgende dag aan de klant. “Maar de toekomst ligt in
de pick-up points in plaats van het bezorgen aan de deur”, aldus Alting von Geusau. “Dit gebeurt al heel veel in het
buitenland en gaat zich de aankomende jaren ontwikkelen in Nederland”.
Het bedrijf is ook nog actief op andere markten. Zo maakt het machines waarmee
paspoorten uniek worden gemaakt voor elk individu. En zit het bedrijf in de
zonnecellen. “Dit is een lastige markt. De mainstream solarmarkt gaat helemaal
naar China toe”.
Het roer om
Docdata
werd groot als cd- en dvd-productiebedrijf. Maar het bedrijf merkte dat het opereerde
in een stagnerende markt en besloot om de online markt in te duiken. “Het
waren hele moeilijke jaren, want de internetmarkt begon pas vanaf 2005 te
groeien”, aldus Alting von Geusau. Het gaat nu fantastisch met het bedrijf. Het
aandeel van Docdata is de grootste stijger van het afgelopen jaar met 46,65%.
Kerstdrukte
In deze business is het cruciaal dat wat vandaag besteld wordt morgen bij de
klant is afgeleverd. “Dat betekent dat je snel moet schakelen. Met de kerst op
komst is het absolute topdrukte”.