Beurs21 nov '11 09:25

Onlineverkopen moeten Ahold verder helpen

Auteur: BNR Webredactie

Internetverkopen moeten de groei van Ahold extra opstuwen. Ook wil het supermarktconcern nieuwe initiatieven ontplooien om klanten te binden.

Daarnaast wil het concern in Europa de komende vijf jaar 150 nieuwe gemakswinkels openen. Bij de presentatie van de nieuwe strategie werd bovendien bekendgemaakt dat in België 50 nieuwe supermarkten gepland zijn.

Initiatieven om klanten te binden moeten de omzetgroei moet met 1 tot 2 procent verhogen. De opbrengst uit onlineverkopen moet tot 2016 verdrievoudigen tot 1,5 miljard euro.

Besparingen
Ook presenteerde het concern een kostenbesparingsprogramma ter waarde van 350 miljoen euro. De opbrengst daarvan wordt onder meer ingezet voor een wereldwijde toepassing van het retailmodel van Ahold. Dat betreft het versterken van de loyaliteit van de klant, investeren in eigen merkproducten en de ontwikkeling van nieuwe winkelformules.

In het nieuwe dividendbeleid wordt het uitkeringspercentage verhoogd naar 40 tot 50 procent van de genormaliseerde nettowinst, waardoor het dividend per aandeel omhoog moet gaan.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen