Consumenten bestelden meer artikelen op internet, maar gaven per
bestelling minder uit. Het gemiddelde aantal bestellingen per
klant steeg met 20 procent naar 7,4 bestellingen. Gemiddeld
gaven ze per artikel 119 euro uit, 14 procent minder dan in 2009. Het
meeste geld werd uitgegeven aan reizen. Daarnaast behoorden ook
telecomproducten en kleding tot de populairste aankopen op internet.
600,000 nieuwkopers
Het aantal mensen dat op internet koopt, neemt almaar toe. In 2010
plaatsten 600.000 consumenten voor het eerst in hun leven een online
bestelling. Daarmee is het aantal online shoppers voor het eerst
uitgekomen boven de negen miljoen consumenten per jaar, namelijk 9,25
miljoen online kopers.
Thuiswinkel.org doet elk halfjaar in samenwerking met Blauw Research
en GfK Retail & Technology onderzoek naar
onlineconsumentenbestedingen.
Hollander shopt voor 8,2 miljard online
Nederlanders hebben vorig jaar voor ruim 8,2 miljard euro op internet geshopt. Dat is 11 procent meer dan het jaar ervoor, zo blijkt uit cijfers die branchevereniging Thuiswinkel.org.