Dat zei een woordvoerder van het bedrijf zondag.
Klanten konden de afgelopen dagen gratis bellen en sms'en als compensatie voor
de grote storing van enkele weken geleden als gevolg van een brand in een
netwerkcentrale in Rotterdam.
Zaterdag werden er drie zendmasten extra geplaatst in de buurt van
bevrijdingsfestivals, om de drukte aan te kunnen.
Gratis
Eerder was al duidelijk
geworden dat prepaid-klanten iets meer gebruik maakten van de mogelijkheid
gratis te bellen en te sms´en. Voor deze mensen was de actie extra
aantrekkelijk, omdat zij echt per minuut betalen. Abonnementhouders hebben een
bundel met gratis belminuten en sms'en.
Het bedrijf is nog steeds actief met de gevolgen van de storing. "We hebben destijds een tijdelijke noodvoorziening geplaatst, maar
we werken nog aan een permanente oplossing'', aldus de woordvoerder.
Zakelijke klanten
Hoeveel
tijd dat nog kost kon hij niet zeggen.
Vodafone is nog in gesprek met een aantal zakelijke klanten over de gevolgen
die de storing voor hun had. Klanten konden ook gebruikmaken van de reguliere
klachtenprocedure.
Mobiel Vodafoneklant goed gerinkeld
Vodafoneklanten hebben van woensdag tot en met zaterdag ongeveer 1,5 keer vaker gebeld dan normaal in een vergelijkbare periode. Voor sms'en was dat nog iets meer.