Beurs20 jun '16 10:09Aangepast op 20 jun '16 10:48

Luxe merken zetten 'nieuw' wapen in: het internet

Auteur: Jelle Maasbach

Het wil de laatste tijd niet vlotten met de verkoop van Burberry-sjaaltjes, Louis Vuitton-tassen en Gucci-petjes in China. De makers van luxeproducten gaan het daarom helemaal anders doen: ze gaan verkopen via internet.

ANP/AFP
ANP/AFP

Op dit moment proberen de ondernemingen hun producten nog vooral te slijten in de ouderwetse, fysieke winkels. Ze durfden het niet aan om hun producten te verkopen via Chinese websites, en wisten via hun eigen sites het Chinese publiek niet te bereiken.

Dat gaat dus veranderen. Volgens The Wall Street Journal zijn de luxe merken vanaf nu te vinden in chat-app WeChat, maken ze reclame op social mediabedrijf Weibo en gaan ze verkopen via bijvoorbeeld Alibaba.

Het is nu nog een kleine markt. Slechts 5 procent van de omzet van de makers van luxeproducten wordt online verdiend. Maar de markt in zijn geheel groeit wel enorm; vorig jaar nog met 20 procent.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen