Beurs5 dec '17 07:08Aangepast op 5 dec '17 09:23

McDonald's start fastfoodoorlog

Auteur: Jelle Maasbach

Vergeet de supermarktoorlog. In de Verenigde Staten gaat McDonald's stunten met de prijzen en start zo een fastfoodoorlog.

McDonald's wil graag marktaandeel behouden en meer klanten naar de winkels trekken en daarom komt het met nieuwe prijzen. In januari komen er menu's van 1, 2 en 3 dollar, in de hoop (nog) meer Amerikanen aan het fastfood te krijgen.

Voor 1 dollar krijg je een frisdrank (welke maat dan ook) met daarbij een cheeseburger, voor 2 dollar heb je een McCafe-drankje en bacon McDoubles en 3 dollar levert je een Happy Meal en triple cheeseburger op.

Met de actie probeert de Mac concurrenten als Taco Bell, Kentucky Fried Chicken en de Pizza Hut aan te vallen. Volgens deskundigen is het een gevaarlijke zet, vooral omdat het intern voor veel gezeur kan zorgen. In 2013 had het bedrijf ook al een dollar-actie en daardoor werd de winst van franchisers flink geraakt. Ook deze keer zouden ze bang zijn om geld te verliezen. De directie laat echter weten dat ze zich geen zorgen hoeven te maken.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen