Beurs30 jan '19 08:47Aangepast op 30 jan '19 12:09

'Premium dienstverlening XS4ALL wordt beschikbaar voor alle KPN-klanten'

Auteur: BNR Webredactie

KPN gaat de premium dienstverlening van XS4ALL beschikbaar stellen aan al zijn klanten. Nu steeds meer mensen kiezen voor gebundelde vaste en mobiele diensten, komt het aantal XS4ALL-klanten steeds meer onder druk te staan, zegt Jan Kees de Jager, CFO van KPN. 'Je ziet dat de markt deze ontwikkeling langzaam al heeft ingezet, maar we willen het doen op een manier dat de klant er alleen maar beter van kan worden.'

De omzet van KPN daalde afgelopen jaar met 1,8 procent ten opzichte van het jaar ervoor, naar 5,6 miljard euro. De nettowinst daalde met 28 procent, maar dat was vooral het gevolg van een fiscale afschrijving van 107 miljoen euro. Zonder die tegenvaller daalde de nettowinst met 0,7 procent tot 387 miljoen euro. De omzetdaling vlakt wel uit, benadrukt De Jager. 'De trend verbetert langzaam: de omzetdaling was minder dan het jaar ervoor en het jaar daarvoor. We verwachten dat de omzet weer gaat stijgen, maar we zijn daar iets voorzichtiger over dan over de operationele winstontwikkeling en de vrije kasstroom, gezien de grote concurrentie.'


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen