
Daarmee heeft de coronacrisis onmiskenbaar impact op Adyen, zegt CFO Ingo Uytdehaage. Toch prijst hij zich rijk met de resultaten, 'ondanks de moeilijke situatie waar we in zitten'. 'We werken nauw met onze klanten samen om ervoor te zorgen dat we hier zo goed mogelijk uitkomen. Ten opzichte van het eerste half jaar vorig jaar zijn we nog steeds gegroeid, dus uiteindelijk zijn we blij met de resultaten.'
Lees ook | Adyen ruimer behuisd maar volumes blijven zorg
Online en offline
Adyen heeft veel energie gestoken in het begeleiden van zijn klanten. 'Ook in deze pandemie proberen we die zowel online als offline zoveel mogelijk te helpen. Dat zullen we opnieuw doen als er een tweede golf komt. Ik denk dat klanten die klaar zijn om hún klanten online zo goed mogelijk te bedienen over het algemeen beter door deze situatie heen komen dan klanten die daar minder klaar voor zijn. Dat is ook waar wij ons de laatste tien jaar in hebben gespecialiseerd.'
Luster terug | Adyen voldoet aan torenhoge verwachtingen
Het omvallen van de Duitse concurrent Wirecard heeft Adyen geen noemenswaardige voordelen opgeleverd, zegt Uytdehaage. 'Ik geloof niet dat ik de wiskids van Wirecard nodig heb om een bedrijf te bouwen. We zijn wel doorgegaan met het aannemen van mensen, om de groei ook op de langere termijn aan te kunnen. Deze situatie is ook een hele grote kans voor ons, we kunnen goed kijken welke mensen goed bij ons bedrijf passen.'