Beurs20 mei '22 18:39Aangepast op 20 mei '22 18:55

Reclamedeal Katy Perry 'hint' op naamswijziging bij Just Eat Takeaway

Auteurs: Wesley Weerts en Jelle Maasbach

Zangeres Katy Perry is onderdeel van de nieuwe marketingcampagne van maaltijdbezorger Just Eat Takeaway. Analist Nico Inberg denkt dat het onderdeel is van iets groters: ze willen mogelijk Grubhub houden en de naam wijzigen. Dat zegt hij in de beleggerspodcast de AEX Factor.

Beluister het hele gesprek in de laatste aflevering van de AEX Factor. Klik hier en abonneer je op de AEX Factor via je favoriete podcast-app.

De beurskoers van de maaltijdbezorger daalde sinds de overname van het Amerikaanse Grubhub. Daardoor is Just Eat Takeaway het slechtst presterende aandeel van de AEX-index. Aandeelhouders vinden dat het bedrijf zich aan de overname heeft vertild en eisen een verkoop.

Lees ook | Just Eat Takeaway dreigt als een kaartenhuis ineen te storten: 'Jitse Groen heeft niks geleerd van kritiek'

Commercial

In de commercial maakt Katy Perry reclame voor het Britse Just Eat, terwijl ze zelf Amerikaans is, merkt Inberg op. 'Ik had daarom verwacht dat ze reclame zou maken voor het Amerikaanse deel, Grubhub. Just Eat is alleen in Engeland actief.'

Inberg vermoedt dat het bedrijf Grubhub wil vervangen door de naam Just Eat. 'Daar zouden aandeelhouders niet blij mee zijn. Het idee was om Grubhub van de hand te doen.'

Onder meer grootaandeelhouder Cat Rock dringt aan op de verkoop van Grubhub. Topman Jitse Groen wilde daar eind vorig jaar nog niks van weten. Maar recent leek hij overstag te gaan: Groen kondigde aan een partner of koper te zoeken voor Grubhub.

Gerelateerde artikelen