Bezorgen
Online supermarkt Picnic draait een recordomzet, maar winst wordt er nog niet gemaakt. Dat zal de komende jaren ook nog niet gebeuren, want de onderneming kiest voor groei. Picnic gaat namelijk meer doen dan boodschappen bezorgen. Naast retourzendingen oppikken bij eigen leveringen, wil het bedrijf ook pakketjes gaan bezorgen voor andere online winkels. Dat wil Picnic onder andere doen om stadsdistributie te verduurzamen.
Lees ook | Wat gaat Picnic doen met 250 miljoen?
Nespresso
Tot nu toe bezorgde Picnic alleen eigen producten, maar sinds twee weken fungeert het bedrijf ook als een soort platform als bol.com met de verkoop van Nespresso-producten. Die staan meteen in de top 20 van meest verkochte producten van het bedrijf online. 'Er zijn veel meer mogelijkheden om de logistiek die we hebben opgebouwd voor andere dingen te gebruiken en verkeersbewegingen in de straten te verminderen', zegt Muller.
Het distributiecentrum zou over twee jaar kunnen open gaan.
Lees ook | Picnic sluit zich aan bij retail-cao INretail
