
Passagiers die zouden reizen met de geannuleerde vluchten hebben een andere optie gekregen. Ook zijn er stoelen uit vluchten vrijgemaakt, zodat passagiers meer tijd hebben om hun overstap te halen. Daarnaast gebruikt KLM een alternatief bagageproces, zo schrijft het. Bagage wordt later aan boord gebracht, waardoor voorkomen wordt dat koffers mee gaan van passagiers die hun vlucht niet halen.
Al wekenlang kampt Schiphol met lange wachtrijen op de luchthaven. Soms moeten reizigers urenlang wachten, voordat ze door de douane zijn. Het vliegveld heeft al verschillende maatregelen genomen om de drukte tegen te gaan. Zo mogen reizigers die eerder dan vier uur voor hun vertrek aanwezig zijn, de vertrekhallen niet binnenkomen.
Maatregelen
Schiphol kampt al weken met een structureel personeelstekort bij onder meer de beveiliging en afhandelaars. Er werden soms vluchten gemist en er waren opstootjes tussen gefrustreerde reizigers en de beveiliging. De luchthaven werkt aan een oplossing van de problemen. Schiphol presenteerde woensdag samen met de vakbonden een pakket maatregelen om de tekorten aan personeel tegen te gaan.