BNR Campagne15 feb '14 14:56Aangepast op 15 feb '14 15:40

Terstall keurt campagnefilmpjes

Auteur: BNR Webredactie

Een belangrijke boodschap maar een beperkt budget; voor sommige lokale partijen is het een hele uitdaging een dynamisch en goed campagnefilmpje te maken. Filmmaker Eddy Terstall keurde samen met verslaggever Anke Truijen een aantal van deze campagnepostjes.

In Sittard-Geleen vooral veel holle begrippen bij de Stadspartij: "Wat ze gaan doen en hoe ze dat gaan aanpakken vertellen ze niet, en dat is toch wat de mensen willen weten."

<br/><p><br/><br/>Het campagnefilmpje van de  VVD in Amersfoort ademt één en al ondernemerschap uit en er wordt iets verteld over wat ze eraan willen doen. "Dit filmpje is niet saai omdat er een verhalend element in zit..."</p> <p><iframe frameborder="0" height="315" src="//www.youtube.com/embed/w9wln8r23oU" style="width: 578px; height: 474px" width="384"/></p> <p><br/>Leefbaar Rotterdam denkt aan zijn Hollandse imago. "Ze halen de gewone Rotterdammer voor de camera, dat doen ze goed, maar ik denk dat het effectiever is om een kernthema uit te kiezen dat goed bij je past." </p> <p><iframe frameborder="0" height="315" src="//www.youtube.com/embed/PDi9LJ0qTos" style="width: 578px; height: 474px" width="384"/></p> <p>Uiteindelijk gaat het om het idee, geeft Terstall als tip mee voor kleine lokale partijen zonder budget. "Wees creatief, je kunt het ook met een iPhone doen, als je maar een leuk idee hebt. De vorm is maar een tweede."</p>

Gerelateerde artikelen