Digitaal10 apr '12 15:24

Ondernemers voelen zich misleid door providers

Auteur: BNR Webredactie

Bij toezichthouder OPTA komen veel klachten binnen van ondernemers die ongewild een contract met een andere telefoonprovider hebben afgesloten. Misleidende reclame ligt hieraan ten grondslag.

Minister Maxime Verhagen van Economische Zaken lichtte de kwestie vandaag toe na schriftelijke vragen van het CDA. De klagers voelen zich met name misleid door de wervingstechniek van providers. Zo geven veel 'slachtoffers' aan dat ze dachten een vernieuwd product van hun oorspronkelijke aanbieder af te nemen, terwijl ze in werkelijkheid een antwoordkaart van een andere maatschappij ondertekenden.

Wilsuiting
Verhagen wijst erop dat providers die de indruk hebben dat een abonnee zonder duidelijke instemming is overgestapt, verhaal kunnen halen bij de nieuwe aanbieder. Als dat bedrijf geen duidelijke 'wilsuiting' van de klant kan overleggen, kan het een boete krijgen. Eind vorig jaar trok de OPTA al aan de bel over de praktijken waarmee telefoonmaatschappijen nieuwe klanten benaderen.

 


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen