Digitaal18 feb '12 18:09

KPN kan schademeldpunt wel sluiten

Auteur: Thijs Baas

KPN krijgt nauwelijks meer nieuwe schademeldingen binnen van mensen die enkele dagen geen toegang hadden tot hun e-mail.

De teller blijft volgens een woordvoerder van het telecommunicatiebedrijf steken op 512. Over de precieze aard en omvang van de claims wist de woordvoerder nog niets te melden.

Donderdag werd een eerste tussenstand naar buiten gebracht. Daarop volgde nog een kleine toename van het aantal meldingen, maar daar bleef het grotendeels bij.

Hackers
KPN besloot vorige week alle e-maildiensten te blokkeren nadat hackers erin slaagden in te breken en mogelijk persoonsgegevens van klanten achterover wisten te drukken. Pas ruim een dag later had iedereen weer volledig toegang tot de e-mail.

Sinds maandag bestaat het schademeldpunt waar klanten die rechtstreeks financieel nadeel hebben ondervonden terecht kunnen. Het blijft tot 15 maart in de lucht.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen