Duurzaam23 jan '12 11:00

Consument ziet 'plicht' bedrijven in zorg voor milieu

Auteur: redactie DuurzaamBedrijfsleven.nl

De Nederlandse consument verwacht steeds meer dat bedrijven duurzaam ondernemen. 96 procent van ondervraagde consumenten vindt dat bedrijven een 'plicht' hebben om bij te dragen aan het milieu.

Dit blijkt uit het Nationaal Duurzaamheidsonderzoek onder 992 respondenten in opdracht van het project '1.000.000' druppels. Dit duurzaamheidsproject heeft als doel een miljoen Nederlanders bewust te maken van hun eigen rol in de duurzaamheidsdiscussie.

Plicht

Van de ondervraagden vindt 96 procent dat bedrijven een plicht hebben te zorgen voor een beter milieu. Slechts 8 procent van de respondenten gaf aan geen risico te zien in het overmatige gebruik van grondstoffen.

Eigen rol

De Nederlandse consument legt de verantwoordelijkheid ook bij zichzelf. 90 procent van de respondenten erkent zijn eigen rol bij de keuze van duurzame producten.

Een belangrijke barrière schuilt in het gebrek aan informatie: 78 procent geeft aan meer te willen weten over energiebesparing, 76 procent over waterbesparing.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen