
Dat blijkt uit een jaarlijks onderzoek van adviesbureau PwC onder 795 CEO’s uit onder andere Amerika, Europa en Azië. Sinds vorig jaar is het aantal CEO’s dat de energie- en grondstofkosten als grootste bedreiging ziet gestegen met 7 procent tot 53 procent. Hiermee zijn consumentenbesteding- en gedrag als grootste bedreiging van de troon gestoten.
CEO’s willen probleem
aanpakken
De meeste CEO’s zeggen het probleem aan te willen pakken. Bijna de helft wil
meer aandacht besteden aan de aanpak van de kwestie en een kwart wil meer
investeren in het veiligstellen van natuurlijke hulpbronnen. Maar het lijkt er
ook op dat de CEO’s nog niet snel tot daden over zullen. Ongeveer 40 procent
verwacht volgend jaar geen veranderingen omtrent de kwestie.
Politici slaagden er vorige week tijdens de klimaattop in Doha niet in om tot een langetermijnovereenkomst over klimaatverandering te komen. De verantwoordelijkheid om milieuproblemen aan te pakken ligt bij het bedrijfsleven, aldus PwC.