Juridische Zaken22 jun '11 13:13Aangepast op 22 jun '11 18:55

KLM wint van klagende passagier

Auteur: Jorn Lucas

KLM heeft met succes een proces tegen klagende passagier gewonnen. Dat blijkt uit onderzoek van BNR. De Consumentenbond is boos.

De passagier had bij de KLM om een schadevergoeding gevraagd in verband met vertraging tijdens een reis. De klacht leverde de passagier 600 euro op, dat door KLM aan haar is betaald.
Vervolgens is de KLM de rechter gestapt om deze schadevergoeding ongedaan te maken. De rechter is hiermee akkoord gegaan, waardoor de passagier 1100 euro rechtbank-kosten moet betalen.
De consumentenbond is zeer boos over de gang van zaken, zeker omdat het er op lijkt dat luchtvaartmaatschappijen er alles aan doen om te voorkomen dat ze schadevergoedingen moeten uitkeren. Door zich niet neer te leggen bij een uitspraak van de geschillencommissie, die de KLM mede heeft opgericht. Volgens de Consumentenbond staat met deze zaak de toekomst van de geschillencommissie op het spel.

Gerelateerde artikelen