Mediazaken10 jun '13 14:43

BNR Mediazaken | Uitgevers willen niet samenwerken

Auteur: Elke van Boxmeer

Een betaalmuur voor nieuws levert vooralsnog te weinig op, maar samenwerken zien de uitgevers ook niet zitten.

Een betaald tijdschrift leidt tot meer reclame-effect dan een gratis tijdschrift, dat blijkt uit onderzoek van Sanoma. Over welke reclame-effecten hebben we het dan?

Een betaalmuur voor nieuws levert vooralsnog te weinig op, maar samenwerken zien de uitgevers ook niet zitten. Rob Does, directeur van Mediatest deed onderzoek naar paywalls bij 80 mediabedrijven in Nederland. Hij is te gast. En deze maand is de nieuwe app Tone beschikbaar, een nieuwsapp voor de ipad waarbij je je wekelijks kan abonneren op journalisten die schrijven over politiek, economie en media. Mede-oprichter Arno Laeven komt erover vertellen.

BNR Mediazaken: Iedere maandag live om drie uur op BNR.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen