Mediazaken25 jul '12 18:03Aangepast op 25 jul '12 18:19

Praat de economie uit het dal

Auteur: Marjan van den Berg

Positief economisch nieuws is goed voor het consumentenvertrouwen. Gaat de Stichting Positief Economisch Nieuws onze economie redden?

Uit onderzoek van Maurice de Hond is gebleken dat er een groot verschil is in het consumentenvertrouwen als mensen positief economisch nieuws krijgen, in plaats van negatief economisch nieuws. Het scheelt maar liefst 8 punten in de index van consumentenvertrouwen, die een voorspeller is van consumentenbestedingen.

Kortom: laten we onszelf nou niet in de put praten, is de boodschap van de Stichting Positief Economisch Nieuws, die het onderzoek liet uitvoeren.

De stichting, die momenteel wordt opgericht, wil positief economisch nieuws gaan verzamelen en verspreiden. Ook wil de organisatie nieuwsmedia erop aanspreken meer "gebalanceerd" te berichten.

Aan positief nieuws is geen enkel gebrek, zegt oprichter Miguel Heilbron op BNR. Zo behoort de Nederlandse werkloosheid tot de laagste van Europa, hebben wij het beste pensioenstelsel ter wereld, worden er nog altijd veel buitenlandse investeringen in ons land gedaan en krijgt Nederland tegenwoordig geld toe als het geld leent.

"Er is zoveel goed nieuws, waarom zien we dat niet?", vraagt Heilbron zich stralend af.



Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen