Mediazaken31 mrt '11 09:54

RTL koopt buienradar, prijs onbekend

Auteur: Edme Koorstra

RTL Nederland koopt Buienradar. Daarmee wil RTL de 'grootste aanbieder van weer, verkeer en nieuws' worden. De partijen hebben nog niks openbaar gemaakt over de overnameprijs.

Buienradar bestaat vanaf 2006, en is sindsdien een van de bekendste weer- en neerslagwebsites geworden. De website zou 50 miljoen bezoeken en 4,8 miljoen unieke bezoekers per maand hebben.
Managing Director Digital Media van RTL Arno Otto zegt over de overname: "Buienradar is een bedrijf dat een grote waarde vertegenwoordigt voor de digitale positie van RTL. Met deze overname gaat een langgekoesterde ambitie in vervulling."
Digitaal bereik
Met Buienradar in de portefeuille groeit het digitale bereik volgens Otto met 50 procent. "Naast onze positie in radio en tv, zijn we nu een hoogwaardige speler met digitale media. Het weer is gespreksonderwerp nummer 1 voor Nederlanders. Met de overname van Buienradar zijn we de onbetwiste nummer 1 aanbieder van weer, verkeer en nieuws en spelen we als RTL scherp in op een belangrijke dagelijkse behoefte van ons publiek."


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen