De Nationale Autoshow24 dec '12 10:19Aangepast op 24 dec '12 14:00

BNR Nationale Autoshow | Jaaroverzicht 2012 (deel 1)

Auteur: Noud Broekhof

De BNR Nationale Autoshow ontving dit jaar meer dan honderd gasten uit binnen- en buitenland. Met het merendeel maakten we voor het eerst kennis. Lees en luister deel 1 van ons jaaroverzicht!

Kevin Abbring
Al in de eerste week van januari was hét rallytalent van Nederland te gast: Kevin Abbring. De jonge coureur vertelde meer over zijn carrière, zijn droomauto (de oer-Quattro) en zijn vrouwelijke navigator (Lara). In het nieuwe jaar zullen we ongetwijfeld meer van hem horen, want Kevin rijdt voor het fabrieksteam van Volkswagen.

Humberto
We kennen Humberto Tan al jaren als het vaste geluid van BNR in de ochtend, maar tijdens onze uitzending merkten we ook dat hij een groot autoliefhebber is. Humberto is bovendien zeer uitgesproken: hij is fan van Duitse auto’s, houdt absoluut niet van een bruin interieur en heeft al helemaal niks met elektrische auto’s. Zijn droomauto? Een Maserati!

Dragrace

Ze begon als koffiejuffrouw, maar Gerda Joon schopte het uiteindelijk tot de eerste vrouwelijke chief crew van de wereld in het dragracen. Een belangrijke taak, want zo ongevaarlijk is dat dragracen niet. Zelf is Gerda niet in zo’n dragmonster (met 8000pk) te krijgen, maar haar man Lex draait er zijn hand niet voor om.

Mr. Blik

Onze eerste uitzending van februari viel compleet in het water door een heftige sneeuwbui. Zowel presentator Wouter Karssen als onze gast Leo de Haas (mr. Blik op de weg) stonden muurvast in de file. We spraken Leo telefonisch, maar een paar weken later kwam hij alsnog langs in de studio. En toen maakten we kennis met een groot autoliefhebber.

Luister hierboven naar de fragmenten van dit eerste jaaroverzicht.