De Nationale Autoshow8 mrt '13 09:03

Captur: nieuw hoofdstuk voor Renault

Auteur: Noud Broekhof

Autofabrikant Renault is met de Captur voor het eerst op het juiste moment in een nieuw, groeiend segment aanwezig. Dat zegt de Nederlandse designbaas Laurens van den Acker van het merk tegen BNR

Laurens van den Acker
Laurens van den Acker

Volgens Van den Acker heeft Renault de opkomst van mini-SUV's de laatste jaren gemist. "Dat komt doordat we als merk vooral gericht waren op familie-auto's. Ze vonden het bij Renault nooit echt goed bij het merk passen", zegt hij op de beursvloer van het Autosalon van Genève.

Segment
Inmiddels zijn mini-SUV's gemeengoed. De verkopen in het segment hebben de neerwaartse trend in de Europese auto-industrie afgeremd. En alles wijst op verdere groei van het segment. De verwachting is zelfs dat het aantal mini-SUV's in 2018 verdubbeld is naar meer dan een half miljoen auto's per jaar.

Personalisatie
De Captur moet de verkopen van Renault verder aanjagen. De auto ziet er compact en best wel stoer uit. Van den Acker wil vooral jonge gezinnen aanspreken. "Eén van de zaken die deze auto aantrekkelijk maakt, is dat je de kleur van het dak kunt kiezen. Daarmee brengen we voor het eerst personalisatie op een kleine crossover."

Luister hierboven naar het interview met Laurens van den Acker, designchef bij Renault.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen