Sportzaken7 aug '13 16:26Aangepast op 9 aug '13 14:56

BNR Sportzaken | Volvo Ocean Race

Auteur: Anne-Greet Haars

In oktober 2014 start voor de 12e keer de Volvo Ocean Race: de meest prestigieuze zeilrace ter wereld. In negen maanden tijd varen meerdere boten langs tien verschillende steden over de hele wereld. Maar naast de zware beproeving op zee, is deze zeilrace ook een gigantisch groot marketingevent.

Te gast is Reineke Boot, oprichter en eigenaar van het bureau Outfield en hard op zoek naar een sponsor voor een Nederlandse boot.

Ook spreken we met Tom Touber, directielid van de Volvo Ocean Race. Vanuit Alicante neemt hij de operationele verantwoordelijkheden van de zeilrace op zich. Touber heeft veel ervaring in de zeilwereld. Zo leidde hij de ABN Amro-boot in 2006 naar de eindoverwinning van de Volvo Ocean Race.

En Bouwe Bekking (meervoudig deelnemer aan de Volvo Ocean Race) zal ons alles vertellen over zijn ervaringen tijdens de race.

Presentatie en sidekick
De presentatie is komende week weer in handen van Humberto Tan. En ook Bob van Oosterhout, directeur van sportmarketingbureau Triple Double, is er bij als vaste side-kick.

Hoe maak je een onzichtbare sport zichbaar?
Voor liefhebbers van binnen en buiten de watersport is het bijna onmogelijk om grote wedstrijden nauwkeurig te volgen. Het ontbreekt aan context bij de beelden: wat is de positie van de boot, wat is de snelheid, waar zijn de concurrenten? De America's Cup zag het probleem en liet door Sportvision exclusief een systeem ontwikkelingen om de prestaties naar de huiskamer te brengen. Gijsbregt Brouwer van Sportnext.nl komt er alles over vertellen.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen