Startup15 sep '15 18:01

15 september | Het nieuwe modewoord: growth hacking

Auteur: Suzanne Streefland

Growth Hacking is het nieuwe modewoord in startup-land. Zijn deze hackers echt slimmer dan de old school marketeers?

Growth hackers zijn het nieuwe goud voor startups zeggen kenners in Silicon Valley. Dropbox en Spotify groeide van startups naar wereldbedrijven door deze slimmeriken. Ze pluizen jouw data uit en weten dan precies wat jouw gebruikers willen. Één van hen is Bas Prass.

Deloitte en leiderschapsopleiding THNK deden een onderzoek naar 400 duizend bedrijven die in 2005 startten. En wat blijkt? De helft bestaat niet meer na 5 jaar. En slechts een half procent daarvan weet een omzet te halen van minstens 10 miljoen dollar. Snel doorgroeien blijft dus lastig, maar Thomas Vles, CEO en founder van PoopyCat, laat zich niet tegenhouden.  Wij volgen zijn bedrijf het komende half jaar op de voet.

BNR Startup: iedere dinsdag om 19:00 uur.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen