Zakendoen21 jul '15 17:46Aangepast op 22 jul '15 17:05

22 juli | Black Bastard, De Kuyper en Make-A-Wish

Auteur: Martje Schoemaker

Marijke Roskam doet zaken vanuit de BNR-studio in Amsterdam.

Marijke Roskam
Marijke Roskam

Make-A-Wish
Goede doelen halen steeds minder geld op. Make-A-Wish richt zich daarom al een tijdje op de zakelijke markt. Omdat bedrijven niet langer gewoon wat geld willen storten ontwikkelde de stichting een heuse Business Challenge.

Black Bastard
Barbecueën is meer dan een hamburger op de grill leggen. De Green Egg uit Amerika verovert hier langzaam de tuinen, maar twee broers hebben hun eigen superheld op barbecue gebied; the Black Bastard. Betaalbaar en toegankelijk voor het grote publiek, en die weten ze dan goed te vinden.

De Kuyper
Koninklijke De Kuyper begon in 1695 met het produceren van jenever. Inmiddels rollen jaarlijks ruim 50 miljoen flessen jenever en likeuren van de band die hun weg naar 120 landen vinden. De nieuwe ceo, Mark de Witte, wil Amerika veroveren met gin.

Tricycle
Het kleine Amsterdamse bedrijf Tricycle heeft een deal gesloten met het grote Microsoft. Het bedrijf kan de Europese medewerkers van deze softwaregigant klaarstomen voor social selling.

Yeller
Een taxi delen met anderen maakt de keuze voor dit vervoersmiddel aantrekkelijker én goedkoper. Willem Guensberg van Yeller bedacht een app hiervoor. Na Amsterdam is nu Rotterdam aan de beurt.


Dat en meer in Zakendoen met, iedere werkdag van 13:30 uur tot 15:00 uur.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen