
Als hoofdsponsor van de Nederlandse boot wil Brunel maar één ding: winnen. Maar betekent sportief succes ook automatisch een rinkelende kassa? CEO Jan Arie van Barneveld vertelt waarom de detacheerder de Nederlandse zeilers sponsort en wat het hem oplevert. Ook legt hij uit hoe de sponsorconstructie van de Hollanders werkt en welk voordeel Brunel daar uit haalt.
Spaanse ondernemers
Alicante staat bekend als één van de meest populaire Spaanse badplaatsen waar Nederlanders naar op vakantie gaan. En dat betekent ook dat er kansen liggen voor Nederlandse ondernemers. Herman van Blokland komt vertellen over zijn bakkerijketen, die de hele Spaanse kust van Hollandse broodjes voorziet. Ron Dijkstra heeft zijn kansen gezien in het installeren van zwembaden en jacuzzi’s. En Robert Flens ontvangt in zijn zorghotel diegene die een vakantie in Alicante misschien wel het meest verdienen.
Gideon Messink
Oud-zeiler Gideon Messink kon het niet hebben dat er tijdens de vorige editie van de Volvo Ocean Race geen enkele Nederlandse zeiler meedeed, laat staat een eigen Nederlandse boot. Dat moest anders. Samen met schipper Bouwe Bekking trok hij 400 dagen lang langs bedrijven en heeft hij met zijn stichting Sailing Holland een unieke prestatie neergezet: één boot met zes sponsoren.
Dat en meer in Zakendoen met, iedere werkdag van 13:30 uur tot 15:00 uur.