Zakendoen25 jul '12 23:00

Dutch Design: witte volumes met diepgang

Auteur: Thijs Baas

Een nieuw Nederlands meubelmerk dat zijn inspiratie haalt uit de moderne architectuur: zo wil Coepijn zich manifesteren, als uithangbord van het vermaarde Dutch Design.

De meubels, "witte volumes waar uitsparingen uit zijn gehaald", hebben verschillende dieptes. "Hierdoor ontstaat een beeld, dat word versterkt door een contrasterend kleur- en materiaalgebruik", zegt Clara Coepijn in BNR Zakendoen Met Frits Huffnagel.

Nog voordat de verkoop écht van de grond is gekomen, heeft Coepijn al acht eigen ontwerpen in zijn portfolio. Als jong talent van eigen bodem mogen broer Christiaan en zus Clara Coepijn bovendien van 25 tot 30 september exposeren op het NL-Design-gedeelte van de Woonbeurs, in de RAI.

Kwalitatief hoogwaardig
Strakke meubels, geïnspireerd op moderne architectuur, daarmee wil Coepijn dus de boer op. Eerst in Nederland, maar als het even kan ook in het buitenland.

"Naast dat het kwalitatief hoogwaardige producten zijn, kenmerkt het design zich doordat het functioneel en mooi combineert. De uitsparingen geven de klant de ruimte om de dingen te tonen die ze willen tonen", zegt Clara Coepijn. "Het is als het ware een lijst om een schilderij".

Meer info: www.coepijn.com

Gerelateerde artikelen