Zakendoen2 jul '13 13:05Aangepast op 8 jul '13 17:48

Zakendoen Met | Exact, eFocus en High Tech XL

Auteur: BNR Webredactie

Diana Matroos doet vandaag zaken vanuit de BNR-studio in Amsterdam.

Exact
Geen sponsoring meer voor accountants. En ook luxe diners en dure cadeaus op kosten van de cliënt behoren straks tot het verleden, als het aan de NBA ligt. De beroepsorganisatie komt met strengere regels voor de onafhankelijkheid van controlerend accountants. Wat vindt Erik van der Meijden, directeur van het Nederlandse softwarebedrijf Exact, van deze strengere regels?

Ogilvy & Mather Amsterdam
Rik Ledder
, directeur van Ogilvy & Mather Amsterdam, won recent een belangrijke reclameprijs in Cannes. Nederland doet het blijkbaar goed in de reclamewereld, want naast Dela vielen ook Heineken en het Metropole Orkest in de prijzen. Is dit een kwestie van geluk of zijn Nederlanders echt beter dan de concurrenten?

eFocus
De Tour de France is weer van start en kluistert miljoenen wielrenliefhebbers aan de buis. Over de bedrijven die op social media slim inspelen op dit wieler-evenement, daarover praten we met Jasper Leunk, internetstrateeg bij eFocus.

High Tech XL
De nieuwe Twitter, Spotify, PayPal of Soundcloud worden. Het is de droom van zo'n beetje elke tech start-up. Behalve een goed idee hebben ze daar vooral kennis, geld en een netwerk voor nodig. Ze hopen het allemaal te vinden bij de kersverse start-up bootcamp High Tech XL. Bas van de Heuvel van Proxible won eerder dit start-up weekend en vertelt wat er nodig is om te slagen als beginnend ondernemer.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen