Bouw & Woningmarkt21 nov '18 13:30Aangepast op 22 nov '18 11:34

Prefab lijdt onder negatief imago bij opdrachtgevers

Auteur: BNR Webredactie

Het gebruik van kant-en-klare onderdelen in de bouw kan het personeelstekort flink terugdringen. Toch wil maar één op de vijf opdrachtgevers erin investeren, stelt marktonderzoeksbureau USP Marketing Consultancy op basis van een onderzoek onder architecten.

'Prefab-elementen hebben een sterk negatief imago', zegt Jeroen de Gruijl, projectmanager bouw bij USP Marketing Consultancy. Volgens hem zijn na de Tweede Wereldoorlog veel woningen op prefab-basis gebouwd, maar dat waren niet de 'esthetisch mooiste oplossingen'. Vandaar dat negatieve imago. De Gruijl denkt dat het een kwestie van tijd is - wanneer er mooie voorbeelden van prefab-bouw staan, zullen opdrachtgevers vaker volgen. 'We hebben een huizentekort en een arbeidstekort, twee belangrijke drijfveren om te gaan prefabben'.

ANP SIESE VEENSTRA
ANP SIESE VEENSTRA ( ANP)

Lees ook:: Zelfs de hoogste torens komen uit de fabriek

Gerelateerde artikelen