Klantenshow27 aug '14 14:52Aangepast op 1 sep '14 00:58

Uitzending 27 augustus | PageLoad, kidsmarketing en Groupon

Auteur: BNR Webredactie

Bij online verkoop telt iedere tiende seconde: hoe sneller de site, hoe meer conversie.

Meindert Schut
Meindert Schut

Maar juist die snelheid van webshops laat vaak te wensen over. Het bedrijf PageLoad heeft zich gespecialiseerd in Website Performance Optimalization. Mede-eigenaar Hendrik Jan Tolsma  is te gast.

Happy Meal
1,5 miljard Happy Meals met een speelgoedje gaan er jaarlijks over de toonbank. Maar als het aan het stadsbestuur van New York ligt komt daar een einde aan: een nieuwe wet moet het speeltje bij de Happy Meal verbieden. Marketing gericht op de kleine kinderen zou hen aanzetten tot ongezond eten. Maar hoeveel zin heeft zo'n verbod? Een gesprek met Meike Rijksen, campagneleider bij  Foodwatch en Jaap Seidell, hoogleraar voeding en gezondheid aan de Vrije Universiteit.

Groupon
Groupon gooit het roer om: de site moet een Marktplaats worden met langdurende aanbiedingen in plaats van dagkortingen. Ruud Giebels -Operationeel directeur Groupon Nederland is in de studio.


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen