Klantenshow29 mei '13 13:17Aangepast op 29 mei '13 13:35

Onderzoek: 72 procent bedrijven heeft privacy op agenda staan

Auteur: Redactie Customer Talk

In het Nederlandse bedrijfsleven staat bij 72 procent het onderwerp privacy op de managementagenda. Dat blijkt uit onderzoek onder de bezoekers van een voorlichtingsbijeenkomst over de Europese Privacy Verordening van de branchevereniging voor dialoogmarketing DDMA. Daarnaast zegt 72 procent van de 150 bezoekers dat de voorgestelde opt-in voor direct mail en telemarketing negatieve gevolgen zal hebben voor hun return on investment (roi).

Onderzoek: 72 procent bedrijven heeft privacy op agenda staan
Onderzoek: 72 procent bedrijven heeft privacy op agenda staan

Ruim zeventig procent van de aanwezigen bij een bijeenkomst over privacy zegt dat de voorgestelde opt-in voor direct mail en telemarketing gevolgen heeft voor hun return on investment (roi). De branchevereniging voor dialoogmarketing, DDMA, deed onderzoek naar de mening over de veranderende regels omtrent privacy onder de 150 bezoekers van een voorlichtingsbijeenkomst over de Europese Privacy Verordening.

Voor wat betreft de voorgestelde opt-in voor het online profileren, als bedrijven niet meer ongevraagd persoonsgegevens zoals geslacht en aankoophistorie mogen verzamelen, zegt 72 procent dat dit zal zorgen voor verlies van de groei en kwaliteit van data. En dat heeft een negatief gevolg voor de omzet. Bijna vijftig procent zegt dat hierdoor de administratieve lasten binnen hun bedrijf worden verzwaard.

Ruim zeventig procent van bezoekers heeft privacy op de agenda staan. Daarnaast zegt 63 procent kennis te hebben van de impact van de privacy verordening. Zeven procent zegt gedeeltelijk op de hoogte te zijn en dertig procent is helemaal niet op de hoogte van de mogelijke gevolgen.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen