Klantenshow28 mei '13 10:37

Twitter lanceert tv-reclamedashboard voor ondersteunende tweets

Auteur: Redactie Customer Talk

Twitter wil adverteerders beter helpen met het vinden van betrokken fans die de meeste potentie hebben om te converteren. Daarom experimenteert Twitter in de Verenigde Staten met het inzetten van ondersteunende tweets bij televisiecampagnes. Mensen die tijdens het televisieprogramma rondom het reclameblok hebben getweet, worden automatisch geïdentificeerd. Daarnaast werkt het sociale netwerk aan een tool om klanten op basis van e-mailadressen te koppelen aan Twitterprofielen.

Twitter lanceert tv-reclamedashboard voor ondersteunende tweets
Twitter lanceert tv-reclamedashboard voor ondersteunende tweets

Het sociale netwerk Twitter experimenteert in de Verenigde Staten met een functionaliteit om televisiecampagnes beter te ondersteunen door middel van Twitter. Deze nieuwe ontwikkeling volgt op de overname van Bluefin Labs. Door commercials te combineren met Twittercampagnes moeten merken meer betrokken, interactiever en meetbaar worden.

De geselecteerde adverteerders die met de nieuwe functionaliteit aan de slag gaat, hebben een nieuwe televisieadvertentie dashboard, waarop commercials te zien zijn. Op die manier moeten niet alleen commercials beter afgestemd kunnen worden, maar moeten ook tips gegeven worden wat de meest effectieve manieren zijn om bredere marketingthema's op te pakken.

Door middel van video fingerprinting worden commercials automatisch gedetecteerd worden, zonder dat marketeers daarvoor handmatig werk hoeven uit te voeren. Ook worden gebruikers geïdentificeerd die tweets versturen rondom het programma waarin het reclameblok valt. Op die manier moeten Tweeps en adverteerders beter gematched kunnen worden.

Om de koppeling tussen klant en merk verder te versterken, werkt Twitter aan een sociale berichtenservice, aldus bronnen tegenover onderzoeksbureau Bloomberg. De nieuwe functionaliteit, waar Twitter officieel nog geen bericht over naar buiten heeft gestuurd, koppelt e-mailadressen uit het bestand van een bedrijf met Twittergebruikers. Op die manier moeten gebruikers geïdentificeerd kunnen worden waarvan het meest waarschijnlijk is dat ze op de advertentie klikken.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen