Klantenshow7 jun '13 10:58Aangepast op 7 jun '13 11:20

Onderzoek: tablet vaker gebruikt voor moderesearch dan aankoop in VS

Auteur: Redactie Customer Talk

Consumenten in de Verenigde Staten gebruiken hun tablet vaker om research te doen naar mode en schoonheidsproducten dan dat ze daadwerkelijk de aankoop doen via het mobiele apparaat. Dat blijkt uit onderzoek van het onderzoeksbureau eMarketer. Uit cijfers van de marketingbureaus SheSpeaks en Lippe Taylor blijkt dat slechts acht procent van de vrouwelijke Amerikaanse internetgebruikers voor het kopen van mode het meest gebruik maakt van hun tablet.

Het onderzoeksbureau eMarketer schat dat aan het einde van dit jaar het aantal Amerikaanse consumenten dat winkelt via tablet, stijgt naar 94,2 miljoen. In 2011 lag dit aantal nog op 23,2 miljoen. Het bureau stelt dat het aantal alleen maar meer zal stijgen en schat dat in 2017 146 miljoen Amerikanen winkelen via hun tablet.

In een onderzoek van de Online Publishers Association (OPA) wordt het doen van onderzoek naar producten op tablets vergeleken met het daadwerkelijk doen van een aankoop. Hoewel slechts zeventien procent van de respondenten schoonheidsproducten en mode koopt via een tablet, is dit percentage hoger dan in andere categorieën zoals voedingsmiddelen en gezondheidsproducten. Ook is in deze categorie het gat tussen het aantal mensen dat research doet en het aantal mensen dat koopt, het kleinst.

Uit cijfers van een onderzoek van de marketingbureaus SheSpeaks en Lippe Taylor blijkt dat in maart 2013 slechts acht procent van de vrouwelijke Amerikaanse internetgebruikers het vaakst hun tablet of mobiele telefoon gebruikt bij het kopen van mode.

In het rapport van eMarketer laat het onderzoeksbureau zien dat retailers de tablet als een belangrijk kanaal zien, ook al blijft de verkoop via dit kanaal laag. Alessio Rossi, vice president of digital marketing voor e-commerce en customer relationship management (crm) bij Lancôme, vertelt: 'Altijd als we een nieuw product lanceren zien we dat er veel engagement en verkeer via de tablet plaatsvindt, maar we zien niet net zoveel aankopen. Caroline Grange, international digital en ebusiness director bij het cosmeticamerk Makeup Forever, noemt de tablet dé e-commercetool. Zij ziet het beschikbaar maken van de producten via dit kanaal als een investering in de toekomstige koper.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Gerelateerde artikelen