Klantenshow3 jul '13 15:02Aangepast op 3 jul '13 15:24

BNR Klantenshow | Hoe blinden je merk ervaren

Auteur: Marjolein Niestadt

Blinden hebben een ander merkbeeld dan ziende consumenten, blijkt uit onderzoek. Cabaretier Vincent Bijlo vertelt welk beeld Coca Cola bij hem oproept.

Blinden hebben een ander beeld bij een merk dan zienden. Dat blijkt uit onderzoek van reclamebureau Stredge en de Universiteit van Amsterdam. Frank Haverman van Stredge legt uit wat marketeers met deze informatie kunnen. En cabaretier Vincent Bijlo vertelt over zijn eigen merkbeelden.

EN OOK:

De klant centraal stellen is niet alleen voor veel bedrijven een speerpunt, ook de overheid moet tegenwoordig klantgericht zijn. Maar werkt dat wel? De Alphense wethouder Hélène Oppatja denkt van niet. In een blog schrijft ze deze week dat de overheid juist niet klantgericht moet zijn. In de uitzending vertelt ze waarom niet. En de provincie Overijssel heeft zelfs een eigen methode om burgers te benaderen. Beleidsmedewerker Marije Voorthuijzen komt vertellen wat 'Overijsselen' inhoudt.

En we gaan het hebben over kunst. Amsterdam raakt zijn traditie als allround veilingcentrum voor Noordwest-Europa kwijt. Na de zomer gaat veilinghuis Christie's Amsterdam fors inkrimpen. Eerder deed concurrent Sotheby's hetzelfde. Aan kunstkenner Johan Bosch van Rosenthal de vraag of Nederland te klein is geworden voor een allround veilinghuis.

BNR Klantenshow: Iedere woensdag om 15.30 uur op BNR.

Gerelateerde artikelen