Klantenshow15 jan '13 15:15

Fysieke afvalkalender ROVA telefonisch aanvragen via selfservice oplossing

Auteur: Redactie Customer Talk

ROVA, publieke dienstverlener op het gebied van afval, gaat de afvalkalender vanaf nu standaard digitaal beschikbaar maken. De papieren versie wordt vanaf dit jaar niet meer aan huis bezorgd. Klanten die toch een fysieke versie van de kalender willen, kunnen deze telefonisch aanvragen. Om deze aanvragen soepel te laten verlopen, gaat ROVA gebruik maken van een interactive voice response (ivr) applicatie van softwareleverancier Telecats. Dit is een selfservice toepassing waarmee bellers zelf de kalender moeten kunnen aanvragen.

Fysieke afvalkalender ROVA telefonisch aanvragen via selfservice oplossing
Fysieke afvalkalender ROVA telefonisch aanvragen via selfservice oplossing

De afvalkalender van dienstverlener op gebied van afval ROVA, wordt sinds 2013 niet meer thuis bezorgd. De kalender is vanaf nu digitaal beschikbaar. Mensen die hem nog wel graag fysiek willen ontvangen, kunnen hem per telefoon aanvragen. Door deze regeling verwacht de dienstverlener dat het aantal telefoontjes naar het klantcontactcentrum flink gaan toenemen. Daar heeft het bedrijf niet de resources voor.

Om voorbereid te zijn op de toename van het aantal telefoontjes, gaat de dienstverlener werken met een telefonische selfservice oplossing. De organisatie heeft gekozen voor softwareleverancier Telecats. Deze partij heeft een interactive voice response (ivr) applicatie met spraakherkenning ingericht voor de dienstverlener. Bellers moeten zo op basis van de ingesproken postcode, huisnummer en eventuele toevoeging de afvalkalender kunnen aanvragen. De aanvraag moet direct verwerkt kunnen worden in de database van ROVA.

Met de keuze voor de selfservice oplossing moeten mensen de kalender 24 uur per dag en 7 dagen per week kunnen aanvragen. Ook moet zo een goede bereikbaarheid van het klantcontactcenter gewaarborgd kunnen blijven.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Gerelateerde artikelen