Klantenshow13 jun '13 14:42

Onderzoek: gebruik iDEAL voor buitenlandse aankopen stijgt

Auteur: Redactie Customer Talk

De online betaaloplossing iDEAL wordt steeds vaker gebruikt om online te betalen bij buitenlandse websites. In het jaar 2012 werd er door Nederlandse consumenten 21 miljoen keer betaald via iDEAL bij een buitenlandse website. Dit blijkt uit het jaarverslag van Currence, beheerder van de betaaloplossing. In 2012 steeg het aantal iDEAL betalingen in Nederland en het buitenland met 25 procent, het aantal acceptgiro's dat verwerkt werd in 2012 daalde met 4 procent.

Nederlandse consumenten gebruiken de online betaaloplossing iDEAL steeds vaker voor buitenlandse online aankopen. Uit het jaarverslag van Currence, beheerder van de betaaloplossing, blijkt dat er in 2012 21 miljoen keer betaald werd via iDEAL bij een buitenlandse website. Dit is bijna achttien procent van het totaal aantal iDEAL betalingen. Op dit moment kan in 51 landen bij verschillende webwinkels met iDEAL betaald worden.

Het gebruik van papieren acceptgiro's neemt steeds verder af. Slechts twintig procent van alle acceptgiro's wordt nog als papieren acceptgiro door banken verwerkt. In 2012 werden er in totaal 134 miljoen acceptgiro's verwerkt, 4 procent minder dan in 2011.

Eerder dit jaar werd al bekend gemaakt door Currence dat het aantal betalingen via iDEAL in 2012 gestegen is met 25 procent ten opzichte van het jaar 2011. Nederlandse consumenten kozen er in 2012 117 miljoen keer voor om met iDEAL te betalen. De totaalwaarde steeg vorig jaar tot 8,8 miljard euro.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen