Klantenshow17 okt '12 09:21Aangepast op 21 okt '12 15:05

Rabobank belooft simpeler proces na reactie 6-jarige klant

Auteur: Redactie Customer Talk

De Rabobank gaat het proces rondom het inleveren van verjaardagscouponnen vereenvoudigen. Rabo Rolf geeft cadeaus aan kinderen als ze hun verjaardaggeld op hun spaarrekening storten. De jarige Emma kreeg een felicitatiebrief voor haar zesde verjaardag. In de brief stond een zesstappenplan waarmee ze haar cadeau kon inwisselen. Volgens haar vader veel te ingewikkeld voor jonge kinderen. Rabobank reageerde met een persoonlijk verjaardagbezoek én zegt het proces op korte termijn te gaan aanpassen.

De Nederlandse Rabobank gaat het proces rondom Rabo Rolf, het spaarvriendje van kinderen dat cadeautjes geeft als ze hun verjaardaggeld op hun spaarrekening storten, vereenvoudigen. Dit naar aanleiding van een bericht van de vader van de zesjarige Emma. Het meisje kreeg een felicitatiebrief met daarin een stappenplan over hoe ze haar cadeau kon uitzoeken.

In een brief op een speciaal aangemaakte website reageert de vader namens zijn dochter op het stappenplan van de bank: 'Bedankt voor uw felicitatie, ik kon de kaart al bijna zelf lezen, de woorden verjaardagscadeau en voucher waren nog wel wat lastig.' Ook haalt hij in de brief het proces van vroeger aan, kinderen konden met hun spaarpot naar de bank gaan en daar ter plekke een cadeautje uitzoeken. Enigszins sarcastisch wordt de brief afgesloten met: 'Ik ben blij dat u dit proces in de loop der jaren zo mooi heeft weten te stroomlijnen. Veel makkelijk zo met die sticker, vouchers, het printen en heen en weer fietsen.'

De Rabobank reageerde door een persoonlijk bezoek aan Emma te brengen en haar te verrassen met een cadeautje en een taart. Ook belooft de bank het proces op zeer korte termijn te gaan aanpassen. Ook bedankt de bank Emma nog eens extra op het sociale netwerk Twitter.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen