Klantenshow29 jan '13 13:38

Onderzoek: qr-code in tijdschrift meest gescand

Auteur: Redactie Customer Talk

Quick response (qr) codes worden het meest gescand als ze in een tijdschrift staan. Fysieke post en verpakkingen staan op plek twee. Dat blijkt uit onderzoek onder consumenten in de Verenigde Staten (VS), het Verenigd Koninkrijk (VK), Frankrijk en Duitsland van softwareleverancier Pitney Bowes. Gemiddeld heeft vijftien procent van de consumenten uit deze landen wel eens een qr-code gescand met hun smartphone. Het gebruik van de qr-code is het hoogst (27 procent) bij de leeftijdsgroep 18 tot 34 jarigen.

Onderzoek: qr-code in tijdschrift meest gescand
Onderzoek: qr-code in tijdschrift meest gescand

Vijftien procent van de consumenten in de Verenigde Staten (VS), het Verenigd Koninkrijk (VK), Duitsland en Frankrijk hebben wel eens een quick response (qr)-code gescand. Dat blijkt uit onderzoek van softwareleverancier Pitney Bowes. In de leeftijdsgroep 18 tot 34 is de qr-code het meest populair, gemiddeld gebruikte 27 procent van de respondenten uit de onderzochte landen wel eens een qr-code. In de VS wordt de code het meest gescand (negentien procent). Daarna volgt het VK met vijftien procent, Duitsland met veertien procent en Frankrijk met twaalf procent.

De locatie waar vanaf de codes het meest gescand wordt is het tijdschrift. Gemiddeld scant vijftien procent van de consumenten hieruit een qr-code. Fysieke post en verpakkingen staan op de tweede plek met dertien procent. Daarna volgen posters (tien procent), websites (acht procent), e-mails (vijf procent) en televisies (vier procent).

Het onderzoek is uitgevoerd onder tweeduizend consumenten in de Verenigde Staten en duizend in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen