Klantenshow3 jun '13 10:21

IKEA Nederland wil klanten actief bereiken via sociale media

Auteur: Redactie Customer Talk

Het Zweedse woonwarenhuis, IKEA Nederland, wil via sociale media in contact komen met klanten. Sinds kort is het woonwarenhuis daarom actief op de sociale netwerken Facebook, Twitter, Google en YouTube. Via deze kanalen wil het bedrijf nieuws, inspiratie en interactie bieden. Volgens het bedrijf gaan veel conversaties op sociale media over het bezoek aan een IKEA vestiging en moet daarop ingespeeld worden door informatie te bieden.

IKEA Nederland wil klanten actief bereiken via sociale media
IKEA Nederland wil klanten actief bereiken via sociale media

Mark Ogertschnig, country corporate communication manager van IKEA Nederland, vertelt dat veel conversaties op sociale media gaan over het bezoek aan een IKEA vestiging. 'De toegevoegde waarde van de aanwezigheid op sociale media is onder andere dat klanten nu op allerlei manieren benodigde informatie en inspiratie moeten kunnen opdoen, waar en wanneer ze maar willen', aldus Ogertschnig. Ook wil het Zweedse woonwarenhuis content gaan delen via sociale media. Klanten moeten zo geïnspireerd worden, maar ook hoopt het bedrijf dat klanten zelf hun verhalen met IKEA gaan delen.

Het woonwarenhuis zet de kanalen Facebook, Twitter, Google en YouTube in. Via Facebook gaat IKEA inspiratie over het inrichten van huizen bieden, via Twitter moet het laatste nieuws van het woonwarenhuis verspreid worden, via Google wordt ook inspiratie en informatie gedeeld en via YouTube gaat IKEA de nieuwste commercials en video's van evenementen delen.

IKEA wil aanwezig zijn waar klanten ook zijn. Mogelijk volgen daarom later meer sociale media kanalen waar het woonwarenhuis actief is. De ontwikkelingen en trends op het gebied sociale media worden volgens de onderneming nauw in de gaten gehouden.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk

Gerelateerde artikelen