Mark Ogertschnig, country corporate communication manager van IKEA Nederland, vertelt dat veel conversaties op sociale media gaan over het bezoek aan een IKEA vestiging. 'De toegevoegde waarde van de aanwezigheid op sociale media is onder andere dat klanten nu op allerlei manieren benodigde informatie en inspiratie moeten kunnen opdoen, waar en wanneer ze maar willen', aldus Ogertschnig. Ook wil het Zweedse woonwarenhuis content gaan delen via sociale media. Klanten moeten zo geïnspireerd worden, maar ook hoopt het bedrijf dat klanten zelf hun verhalen met IKEA gaan delen.
Het woonwarenhuis zet de kanalen Facebook, Twitter, Google en YouTube in. Via Facebook gaat IKEA inspiratie over het inrichten van huizen bieden, via Twitter moet het laatste nieuws van het woonwarenhuis verspreid worden, via Google wordt ook inspiratie en informatie gedeeld en via YouTube gaat IKEA de nieuwste commercials en video's van evenementen delen.
IKEA wil aanwezig zijn waar klanten ook zijn. Mogelijk volgen daarom later meer sociale media kanalen waar het woonwarenhuis actief is. De ontwikkelingen en trends op het gebied sociale media worden volgens de onderneming nauw in de gaten gehouden.
Dit artikel is geschreven door Customer Talk