Klantenshow4 okt '13 09:26

Eneco onderscheiden voor klachtenmanagement met Gouden Oor Award

Auteur: Redactie Customer Talk

Energieleverancier Eneco heeft de prijs voor het beste klachtenmanagement gewonnen, namelijk de Gouden Oor Award. De leverancier onderscheidt zich vanwege de persoonlijke ontwikkeling, werkbewustzijn en hostmanship die een rol spelen in het klachtenmanagement, aldus de jury. ING Bank en T-Mobile grepen net naast de prijs, maar ontvingen alsnog een Gouden Oorkonde. Vorig jaar ontving een concurrent van Eneco de prijs, namelijk Essent.

Eneco onderscheiden voor klachtenmanagement met Gouden Oor Award
Eneco onderscheiden voor klachtenmanagement met Gouden Oor Award

Het Gouden Oor Platform wil bijdragen aan de professionalisering van klachtenmanagement en dit realiseren door de aandacht te vestigen op best practices. Daarom reikt het platform ook de award uit aan het bedrijf dat als beste klachtenmanagement weet neer te zetten. Waar vorig jaar energieleverancier Essent de prijs wist binnen te slepen, won concurrent Eneco dit jaar de Gouden Oor Award.

Volgens de jury weet dit bedrijf zich te onderscheiden vanwege de focus op persoonlijke ontwikkeling, werkbewustzijn en hostmanship die bijdragen aan het neerzetten van goed klachtenmanagement. Er wordt binnen Eneco gestuurd op intrinsieke motivatie, waarbij een wall of commitment, waarop medewerkers hun beloften aan elkaar opschrijven, en een wall of fame, waar complimenten worden gedeeld, moeten bijdragen aan een positieve en open cultuur.

Ook ING Bank en T-Mobile waren genomineerd voor de award, maar grepen naast de prijs. Ze ontvingen wel een Gouden Oorkonde. Alle drie de genomineerden presenteerden 3 oktober jongstleden in Kasteel De Vanenburg te Putten hun cases. Op basis van deze presentatie, hun inzending en bedrijfsbezoek door twee juryleden kondigde de jury na de presentatie de winnaar aan.

In de jury zitten Kees Ahaus, hoogleraar kwaliteitsmanagement aan de Rijksuniversiteit Groningen en directeur van TNO management consultants, Hein Dekker, lead auditor bij Vedas Quality, Eric de Haan, voorzitter stichting Gouden Oor en directeur Seven customer value management, Fred Langerak, hoogleraar Management van Productontwikkeling aan de TU Eindhoven, en Jean-Pierre Thomassen, managing consultant bij TNO management consultants.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen