Klantenshow7 mrt '13 12:45

Kega richt op multichannel ervaring in fysieke winkel met nieuwe oplossingen

Auteur: Redactie Customer Talk

Retailbureau Kega introduceert twee nieuwe oplossingen gericht op een multichannel ervaring in winkels. Zo ontwikkelde het bureau de Personal Fitting Mirror. In het pashokje moet een ingebouwde RFID scanner de aanwezige producten en de klant via NFC technologie herkennen. Op de spiegel moet dan productinformatie, zoals beschikbaarheid, combinatiemogelijkheden en online content getoond worden worden. Ook introduceert de onderneming een app waarmee winkelmedewerkers inzicht moeten hebben in klantgegevens en lokale voorraden van alle vestigingen.

Kega richt op multichannel ervaring in fysieke winkel met nieuwe oplossingen
Kega richt op multichannel ervaring in fysieke winkel met nieuwe oplossingen

Kega, speler op gebied van crosschannel retail, komt met twee nieuwe oplossingen voor retail. De eerste nieuwe oplossing heet de Personal Fitting Mirror. In een pashokje moet een ingebouwde RFID scanner aanwezige producten en klanten herkennen via NFC technologie. Op de spiegel moet dan productinformatie getoond kunnen worden, zoals de beschikbaarheid, combinatiemogelijkheden en online content.

Er is ook een koppeling met het voorraadbeheersysteem gerealiseerd zodat klanten producten in een andere maat kunnen opvragen. Medewerkers moeten dan een melding ontvangen op hun mobiele apparaat en kunnen zo producten afleveren bij het juiste pashokje. De Personal Fitting Mirror heeft Kega in samenwerking ontwikkeld met Dobit en Nedap Retail. Deze partijen ontwikkelden de hardware voor de interactieve spiegel en de RFID functionaliteit.

Naast de interactieve paskamer komt Kega ook met een applicatie voor winkelmedewerkers. De app is via Magento gekoppeld aan de webshop en intranet en moet medewerkers toegang bieden tot relevante klantinformatie en lokale voorraden van alle vestigingen. Ook moeten ze realtime berichten kunnen ontvangen met betrekking tot check en reserve, click en collect en ship from store orders.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen