Klantenshow29 jan '13 10:30

Nieuwe website moet naamsbekendheid Holland Festival vergroten

Auteur: Redactie Customer Talk

De organisatie achter Holland Festival wil de naamsbekendheid van het festival vergroten, het merk sterker neerzetten en zodoende de kaartverkoop stimuleren. Om dit te realiseren wordt er een nieuwe website ontwikkeld, die klanten niet alleen moet informeren, maar ook moet inspireren. De website worden ontwikkeld door fullservice internetbureau Redhotminute en op basis van Umbraco CMS.

Nieuwe website moet naamsbekendheid Holland Festival vergroten
Nieuwe website moet naamsbekendheid Holland Festival vergroten

Holland Festival is een groot podiumkunstenfestival dat elke juni wordt georganiseerd in de belangrijkste concertzalen van Amsterdam. Zowel orkesten, muzikanten als dansgezelschappen vertonen in deze maand hun kunsten. De organisatie achter het festival wil de naamsbekendheid vergroten en het merk sterker neerzetten. Uiteindelijk moet hiermee ook de kaartverkoop gestimuleerd worden.

Om zijn doelstellingen te behalen laat de organisatie een nieuwe website ontwikkelen door fullservice internetbureau Redhotminute. Zowel het technische ontwerp als het design zullen door het bureau ontwikkeld worden. Holland Festival heeft voor het bureau gekozen vanwege de ervaring van festivalwebsites en doordat ze zowel het technische ontwerp als het design uit handen kunnen nemen.

De website zal draaien op het open source content management systeem (cms) Umbraco CMS. Er wordt gewerkt met ontwikkeltechnieken html5 en css3. De website moet eind februari gelanceerd kunnen worden tijdens een persconferentie van het festival, waar ook de programmering voor 2013 bekend gemaakt zal worden.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen