Klantenshow27 mei '13 09:53

Onderzoek: 2 procent klantbehoud gelijk aan 10 procent kostenverlaging

Auteur: Redactie Customer Talk

Het aantrekken van nieuwe klanten kan vijf keer zo duur zijn als het tevreden houden en het behouden van bestaande klanten. Dat stelt Kapow Events, organisator van klantentertainment evenementen, in een infographic. Een stijging van twee procent in klantbehoud staat volgens hen gelijk aan een kostenverlaging van tien procent. Daarnaast vertellen blije klanten aan 9 andere mensen hoe blij ze zijn en ontevreden klanten vertellen aan 22 anderen over hun slechte ervaringen.

Onderzoek: 2 procent klantbehoud gelijk aan 10 procent kostenverlaging
Onderzoek: 2 procent klantbehoud gelijk aan 10 procent kostenverlaging

Van de klanten die weggaan bij een bedrijf doet 68 procent dit vanwege slechte klantenservice. Dat stelt de organisator van klantentertainment evenementen Kapow Events, in een infographic waarin de verschillen tussen het behouden van klanten en aantrekken van nieuwe klanten worden vergeleken. Zo zou een stijging van twee procent in klantbehoud gelijk staan aan een kostenverlaging van tien procent.

Bedrijven die prioriteiten stellen voor wat betreft het verbeteren van de klantervaring, genereren een zestig procent hogere winst dan concurrenten. Daarnaast stelt de evenementenorganisator dat tachtig procent van de toekomstige winst van bedrijven van twintig procent van de bestaande klanten komt. Daarnaast moet een verlaging van vijf procent in het aantal vertrekkende klanten, kunnen zorgen voor een 25 tot 125 procent stijging van de winstgevendheid. Dit aantal varieert per industrie.

Tevreden klanten vertellen aan 9 andere mensen hoe blij ze zijn met een bedrijf of merk. Echter vertellen ontevreden klanten aan 22 anderen over hun slechte ervaringen met een merk of bedrijf.

Bekijk hieronder de infographic:

infographic klantbehoud

Dit artikel is geschreven door Customer Talk


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen