Klantenshow3 jan '13 11:59Aangepast op 8 jan '13 23:22

Formido zet in op multichannel met opening webwinkel

Auteur: Redactie Customer Talk

De bouwmarkt Formido gaat zijn assortiment ook online verkopen. Hierdoor wil de bouwmarkt verder uitbreiden met de focus op service en gemak voor de klant. Het bedrijf start met het aanbieden van drieduizend producten, dit assortiment moet geleidelijk uitgebreid worden. Klanten moeten zelf kunnen kiezen of ze de online bestelde producten thuis laten bezorgen of zelf afhalen bij één van de winkels. De webwinkel is ontwikkeld door retailbureau Kega.

Formido zet in op multichannel met opening webwinkel
Formido zet in op multichannel met opening webwinkel

Formido Bouwmarkten heeft een webwinkel geopend. Door zijn assortiment ook online te gaan verkopen wil de bouwmarkt verder groeien met daarbij de focus op service en gemak voor de klant. Lisanne Redczus, e-commercemanager bij Formido, vertelt: 'We willen doormiddel van een multichannel strategie onze klanten zo goed mogelijk kunnen bedienen. Onze ondernemers moeten de bestellingen bijvoorbeeld zelf gaan bezorgen aan huis. Ook moeten klanten ervoor kunnen kiezen om hun bestelling op te halen in de winkel.'

De onderneming start met het online aanbieden van ruim drieduizend producten, dit assortiment moet dan geleidelijk uitgebreid kunnen worden. Er is gekozen voor de e-commercesoftware van retailbureau Kega. Bij de ontwikkeling van de webwinkel is gefocust op de integratie tussen de online en offline winkels.

Dit artikel is geschreven door Customer Talk


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen