Tijdens het vliegen met luchtvaartmaatschappij British Airways is de koffer van de vader van Hasan Syed kwijtgeraakt. Twittergebruiker Hasan Syed was niet tevreden met hoe de luchtvaartmaatschappij hier mee om ging en besloot een promoted tweet in te zetten om zo veel mogelijk mensen te laten weten wat hij van het bedrijf vindt. De volgende tweet is als promoted tweet verstuurd.
Acht uur nadat Syed zijn tweet heeft geplaatst, reageerde de luchtvaartmaatschappij met 'Sorry voor ons late antwoord, onze twitter service is open van negen uur in de ochtend tot vijf uur in de middag.' Het bedrijf beloofde na te gaan waar de bagage is.
In onderstaande tweet is te zien dat Syed in ieder geval duizend dollar heeft uitgeven aan de tweet. Tegen NBC News zegt woordvoerder Euan Fordyece van British Airways: 'We willen onze excuses aanbieden aan de klant voor het ongemak dat we hebben veroorzaakt. We hebben contact gehad met de klant en de koffer moet vandaag geleverd worden.'
Ook andere luchtvaartmaatschappijen reageerden op Twitter. Zo tweette Marty St. George, senior vice president of marketing bij JetBlue, het volgende: 'Interessant, een ontevreden klant koopt een promoted tweet om een merk waar hij een slechte ervaring mee heeft gehad zwart te maken. Dat is een nieuwe trend op zich.'
Dit artikel is geschreven door Customer Talk