Klantenshow10 jun '13 12:04

Onderzoek: sms-coupons 10 keer vaker gebruikt dan e-mailcoupons in VS

Auteur: Redactie Customer Talk

Sms-marketingcoupons worden in de Verenigde Staten (VS) tien keer zo vaak gebruikt en gedeeld dan coupons die via e-mail verstuurd worden. Dat blijkt uit een infographic van het sms-marketingbedrijf SlickText. In deze infographic stelt de onderneming dat sociale media marketing, contentmarketing en mobiele marketing dit jaar de drie focuspunten van marketeers zijn.

Onderzoek: sms-coupons 10 keer vaker gebruikt dan e-mailcoupons in VS
Onderzoek: sms-coupons 10 keer vaker gebruikt dan e-mailcoupons in VS

Ruim zestig procent van de Amerikaanse bedrijven zegt dat het plaatsen van waardevolle content op sociale media hun marketingeffectiviteit heeft verhoogd. Dit blijkt uit een infographic van de sms-marketingonderneming SlickText. In de infographic stelt het bedrijf dat sociale netwerk marketing, mobiele marketing en contentmarketing de belangrijkste drie focuspunten zijn voor marketeers in 2013.

Voor wat betreft sociale media marketing, wordt in de infographic gesteld dat sociale media bijna twee keer zoveel marketingleads produceren dan beurzen, telemarketing, direct mail of pay per click (ppc). Van de Amerikaanse bedrijven heeft in 2013 52 procent een klant gevonden via Facebook, 43 procent heeft een klant gevonden via LinkedIn en 36 procent heeft in 2013 een klant geworven via Twitter.

Mobiele marketing is volgens de onderneming belangrijk omdat zeventig procent van de consumenten in de Verenigde Staten graag aanbiedingen op zijn smartphone wil ontvangen. Daarnaast worden 98 procent van de tekstberichten van bedrijven gelezen, in vergelijking met 22 procent van de e-mails, 29 procent van de tweets en 12 procent van de Facebookpost.

Sms marketingcoupons worden tien keer zo vaak gebruikt en gedeeld dan coupons die via e-mail verzonden worden. Ruim twintig procent van de mobiele coupons worden daarnaast met tenminste één vriend gedeeld.

Contentmarketing hoort volgens het sms-marketingbedrijf ook bij de drie focuspunten voor marketeers van dit jaar. Zo zegt 61 procent van de bedrijven dat ze positiever zijn over een bedrijf dat op maat gemaakte content levert. Ook zijn ze eerder bereid te kopen van zo'n bedrijf. Ook zouden blogs op een bedrijvenwebsite 55 procent meer bezoeken opleveren.

Bekijk hieronder de infographic:

infographic digital marketing trio

Dit artikel is geschreven door Customer Talk


Deel dit artikel

Gerelateerde artikelen